Monday, March 31, 2014

Sahabat atau Musibat?

Assalamualaikum//
Segala puji bagi Allah yang memerintah Alam//
Selawat dan salam kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW.

Dulu--
Ketika di tahap sedang menuntut ilmu kecil
Mungkin kita fikir, kita anggap
Kawan yang ada ketika itu adalah kawan selamanya
Tiada henti
Tiada putus
Seronok bermain berjenaka

Sekarang--
Jumpa kian menghilang
Pandang kian mengaburi
Semua kenangan pahit manis habis kesemuanya
Aku lihat sahaja dari jauh
Memenung dari jauh
Tatkala teringat secebis memori terindah
Yang takkan kulupakan

Kini--
Saat aku memandang matamu
Aku umpama lukut
Langsung pergi begitu sahaja
Mungkin kau jumpa yang lebih baik dari aku
Atau sebaliknya

Kawan--
Biarpun aku hilang dalam ingatanmu
Tetaplah aku dalam memorimu
Andai itu sahaja mampu kau lakukan
Aku terima

Moga kau berjaya kawan. Kita sahabat selamanya.